Zomervakantie 2006

Door alle wirwar van internetsites en forums viel ons oog dit jaar op de camping Belezy in het plaatsje Bedoin (Provence). Het leek ons een goed verzorgde camping met een groot zwembad en op loopafstand van het dorpje Bedoin. Hoe en waar we de 2e week zouden vertoeven wisten we bij vertrek nog niet. Van maandag 24 tot 31 juli hadden we een plekje op Belezy gereserveerd.

Zondagmorgen 23 juli om 4.00 uur s'morgens vertrokken we met de gedachte om in de loop van maandag bij de camping aan te komen. De reis verliep echter zo voorspoedig dat we er 12 uur later al waren. Ons plekje was al vrij en we konden dus een dag langer vakantie vieren op deze camping. Een mooi plekje met veel schaduw en uitzicht op de top van de Mont Ventoux. Een berg met veel wielerverhaal welke Peter in de loop van de week op de fiets ging beklimmen. Meer hierover op een aparte pagina 'Mijn Mont Ventoux beklimming'.

De camping was met 380 plekken wel groot voor onze begrippen, maar niet storend. Het zwembad voldeed aan de verwachtingen en Monique heeft er heerlijk d'r baantjes kunnen trekken. Madelon was meer onder dan boven water te vinden. Het loopje naar het 'washok/toiletgebouw' was ook een favoriet van Madelon al ging dit niet altijd zonder crashes en belandde ze wel eens op het grind. In die eerste week hebben we uitstapjes gemaakt naar de markt van Vaison-la-Romain, Nesque de Gorges (tip!), Sault en Mazan. Een goed gevuld weekje waar we ook voldoende aan onze rust toekwamen.

We moesten nog een beslissing nemen over de 2e week. Aan de ene kant trok de Middellandse zee, maar aan de andere kant was de camping die we op het oog hadden nog groter dan Belezy. Na lang wikken en wegen besloten we toch te bellen en een plekje te reserveren. Op maandag 31 augustus pakten we de spullen in en na 4 uurtjes kwamen we aan bij La Grande Cosse. Inderdaad een nog grotere camping nabij Narbonne-Plage. We kregen een mooi plekje met wederom veel schaduw. Na het opzetten van de tent gelijk een duik genomen in de zee. Voor Madelon de eerste confrontatie met dit mooie zeewater. Peter had de dag ervoor last gekregen van een kies. Dit zou nog verder opspelen zodat dinsdagmorgen de tandarts bezocht moest worden. Diagnose: abces in de kiesholte. Pijnstillers en antibiotica. Dit bleek geen pretje en hij vertoefde dan ook veel op een stoel in de schaduw voor de tent met een natte lap tegen z'n kaak. Vanaf dinsdag liet de Mistral (wind uit het Rhonedal) flink van zich voelen. We hadden er op de camping nauwelijks last van, maar op het strand was het niet prettig. Gelukkig waren er mooie zwembaden op de camping waar de dames dan ook regelmatig heen gingen. De uitstapjes waren er even niet meer bij door de uitschakeling van Peter. In goed overleg werd besloten eerder af te reizen naar Nederland omdat de pijn maar niet minder werd en de nachten zomogelijk steeds langer.

Op donderdagmiddag pakten we de boel weer in om s'nachts huiswaarts te keren. Omdat we 's middags al vertrokken zagen we nog veel van de prachtige omgeving rondom Milau. Toen de duisternis inviel en Madelon ook eindelijk d'r luiken sloot ging het gas erop en zoefden we werkelijk over het wegdek. 11 uur na vertrek en 1250 km. verder kwamen we aan bij ons eigen stulpje. Onder een dik wolkendek doken we nog even in ons bedje en konden we toch terugkijken op een leuke en geslaagde vakantie.